


Vaikka Yahoon Shortcutsit ovat jo vajaan puoli vuotta olleet käytössä, olen vasta nyt alkanut pitämään niitä hyödyllisinä. Jopa niin paljon, että vaikka käytän suurimmaksi osaksi Googlea, olen myös ruvennut käyttämään shortcutsien takia Yahoon hakua.
Yahoo tarjoaa shortcutseja myös mainostajien käyttöön, jolloin mainostajat voivat tehdä eri hakujen mukaisia widgettejä. Esimerkkinä esim. NFL:n Yahoo Shortcut-sovellus.
Yahoo on olympialaisten kunniaksi tuonut olympialaisiin liittyvää materiaalia Yahoo Shortcutseihin. Lisäksi esimerkiksi musiikista, elokuvista ja muista suosituista aiheista löytyy shortcutseja.
Shortcutit ovat ikäänkuin pieniä widgettejä, joihin tuodaan kulloisenkin haun mukaista kontekstuaalista dataa (kuvia, videoita, linkkejä, feedejä).
Tämän lisäksi Yahoo-haun erinomainen ominaisuus, Search Assistant osaa ehdottaa sopivia hakuja tai ehdottaa laajennusta hakuun. Esimerkiksi laittamalla Yahoon hakuun "UEFA EURO 2008", sain hakuni viereen ehdotuksena jotka liittyi kyseiseen hakuun eli eri maita, pelaajia, etc.
Tein myös 3 testihakua Googlella ja Yahoolla. Esimerkiksi hakemalla Rolling Stonesia Yahoosta, ensimmäiseksi vastaukseksi tuli widgetti jossa oli kolme videota, linkit albumeihin, lyrikoihin, videoihin ja kuviin.
Vaikka Shortcutit ovatkin näppäriä, täytyy kuitenkin todeta, että Googlen haun tulokset ovat kuitenkin oman kokemukseni mukaan relevantimpia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti